Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатроник?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с климатроник?

    Дойдоха жегите и компресора почна да прави разни номера. Днес минах към 30 км градско и в първите 10-15 км нямаше ядове. После потеглих обратно към вкъщи и на първия светофар, на който спрях забелязах, че компресора ту включва, ту изключва, неравномерно на около 10-15-20 секунди. По едно време се "излъга" да поработи около 5 минути, след което пак почна с номерата. Перката си включва степените и ядове с нея няма. Няма и течове на фреон а колата е пълнена миналата година в края на април и реално до този момент не съм имал никакви ядове. Стана 1 година откакто си ползвах климатроника безпроблемно, пък сега му скимна да прави проблеми... какво може да се е случило така изведнъж? 156-цата е 2001 година, ако има някакво значение.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  • #2
    Като начало да е замърсен радиатора и да не може да се охлажда. После да е изфирясал част от фреона. И обикновено повредите стават изведнъж
    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
    Peugeot 508 RXH 02.2013

    Comment


    • #3
      Ясно.. ще я закарам в сервиза, където си пълних системата с фреон миналата година, да видим какво ще кажат (и съответно направят) те...
      Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
      GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

      Comment


      • #4
        На мен този фокус ми го правеше миналата година, след като заредих климатика. Майсторчето беше заредило 650 грама (толкова го дават за 1.9JTD 105 коня) вместо 500 грама фреон (моята е 1.9JTD 115 коня). Това изключване го прави пресостата, който следи да не се повиши налягането в системата над пределно допустимото и да ти избие я в радиатор, я на друго място, а иначе налягането се повишава много макар и от 150 грама в повече фреон. Как си реших проблема? На изключен климатик с отвертка "звезда" натиснах една от иглите на щуцерите за зареждане и по малко започнах да изпускам от фреона, пускам климатика и чакам дали ще самоизключи. След 4-5 изпускания самоизключването спря и задуха доволно студено. Ако при теб количеството фреон е точно толкова, колкото трябва, значи сигурно пресостата ти е заминал.
        Last edited by dansguardian; d.m.y г., 21:11.
        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

        Comment


        • #5
          Предполагам, че е било колкото трябва, все пак 1 година си работеше без никакви проблеми. Цяло лято изкарах само на включен клима и проблеми никакви.

          Голяма драма ли е тоя проблем - скъпо/евтино, лесно/трудно...? Ако е наистина пресостата, де.
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
          GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

          Comment


          • #6
            И на мен ми правеше такива номера. Оказа се лоша връзка на буксата към пресостата.
            Alfa Romeo 147 JTDm

            Comment


            • #7
              Интересно... а една евентуална диагностика ще хване ли такъв проблем или вдигаме капака и търсим по класическия метод
              Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
              GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

              Comment


              • #8
                Според мен първо трябвада се провери далиналяганията на фреона са ок. Ако няма драми т.е. ниско или високо налягане се започва с пресостати и т.н. За диагностоката не съм сигурен какво показва но не пречи да провериш може да те насочи.
                Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

                Comment


                • #9
                  Проблемът излезе крайно елементарен. Буксата на вентилатора не е правила добър контакт и не се е включвал винаги при пускане на климатроника.
                  Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                  GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                  Comment


                  • #10
                    Здравейте колеги.Първо се извинявам ако въпросите ми не са свързани с темата ,но незнам как да реагирам затова да си питам.Днес си заредих климатика на колата- Алфа 156 1.9 жтд,115 коня, 2001г.,и майстора ми каза че имало само 50 грама фреон в климатика.Това не ме притесни,но ми каз че перката ми неработела както трябва и работела само на високи обороти а трябвало да има по ниски и от време на време да се усилвала.Понеже не съм запознат с климатиците има ли някакви степени на работа тази перка.Аз откакто я имам(от2015г я купих от колега от форума) като си пусна климатика перката заработи за малко и изключи на пълни обороти,след известно време пак така и всичко си беше ток.Но сега тоя майстор ме притесни с тия думи и незнам има ли действително проблем.А и в интерес на истината не ми се вижда да охлажда кой знае какво.Моля някой ако е по запознат да ми обясни или поне да ме насочи към някоя тема във форума,за да не ме псувате че ви занимавам вече със стари теми.Благодаря предварително.

                    Comment


                    • #11
                      Направи една диагностика на компютъра на мотора и тествай двете степени на вентилатора. Ако тестът минава успешно, си потърси друг майстор за климатика.

                      Ако действително се окаже вярно, че не ти работи бавната степен на вентилатора, това с климатика е най-малкият проблем.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Vencislav999 Покажи съобщение
                        Здравейте колеги.Първо се извинявам ако въпросите ми не са свързани с темата ,но незнам как да реагирам затова да си питам.Днес си заредих климатика на колата- Алфа 156 1.9 жтд,115 коня, 2001г.,и майстора ми каза че имало само 50 грама фреон в климатика.Това не ме притесни,но ми каз че перката ми неработела както трябва и работела само на високи обороти а трябвало да има по ниски и от време на време да се усилвала.Понеже не съм запознат с климатиците има ли някакви степени на работа тази перка.Аз откакто я имам(от2015г я купих от колега от форума) като си пусна климатика перката заработи за малко и изключи на пълни обороти,след известно време пак така и всичко си беше ток.Но сега тоя майстор ме притесни с тия думи и незнам има ли действително проблем.А и в интерес на истината не ми се вижда да охлажда кой знае какво.Моля някой ако е по запознат да ми обясни или поне да ме насочи към някоя тема във форума,за да не ме псувате че ви занимавам вече със стари теми.Благодаря предварително.
                        Резисторът за бавната скорост

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                          Резисторът за бавната скорост

                          Колега случайно да знаеш къде се намира този резистор,да го проверя.

                          Comment


                          • #14
                            Разгледай около мотора на вентилатора.

                            Изглежда така:



                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:43.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Климатика работи, винаги на 2 степен.

                              Comment

                              Working...
                              X